FAQ

Bestellen bij voorwinden
Moet ik verzendkosten betalen?

Bij bestellingen vanaf €50,00 binnen Nederland en België worden geen verzendkosten berekend. Eventuele retourzending zijn  voor eigen rekening. Bij bestellingen onder de €50,00 brengen wij €4,95 verzendkosten in rekening.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wij streven ernaar om bestellingen die voor 10.00 uur geplaatst zijn, de volgende werkdag door PostNL te laten bezorgen. In uitzonderlijke situaties of met speciale acties is onze uiterste levertermijn is 3 werkdagen. Bestellingen die op vrijdag na 10.00 uur geplaatst zijn worden in principe op dinsdag afgeleverd. 

Door wie wordt mijn bestelling geleverd?

Uw bestelling wordt door PostNL afgeleverd. 

Is de webcollectie gelijk aan die van de winkels?

Nee, de collectie in de webshop is beperkter dan in onze winkels. 

Niet alle outlet artikelen zijn verkrijgbaar in de winkels.

Kan mijn bestelling toch uitverkocht zijn?

Ja, dat is inderdaad mogelijk. Wij doen er echter alles aan om dat zoveel mogelijk te voorkomen. Mocht het toch voorkomen, dan krijgt u daarvan tijdig bericht en wordt uw betaling teruggestort. 

Spaar ik ook punten met mijn webaankoop?

Ja, met uw webaankopen spaart u ook punten deze worden ieder halfjaar verzilverd door middel van een digitale modecheque. 

Is de collectie nu compleet?

Nee, op dit moment is de collectie op het web nog niet compleet. Gezien de grootte en diversiteit van onze collectie worden er elke dag nog artikelen toegevoegd.

Blijf dus regelmatig onze website bezoeken !! 

Betaalmethodes
Welke betaalmogelijkheden heeft u?

U kunt uw webaankoop betalen via Ideal (vertrouwde online betaling via uw eigen bank) of per creditcard (wij accepteren Mastercard en Visa). 

Kan ik ook met een Voorwinden Cadeaucard betalen?

Ja, het is mogelijk om met een Voorwinden Cadeaucard webaankopen te betalen, stuurt u het artikel retour dan storten wij het tegoed weer terug op een nieuwe card. 

Kan ik mijn ontvangen waardecheque verzilveren?

Ja zowel waardecheques (met een kortingscode) als cheques van de gespaarde punten van aankopen uit onze winkels kunt u online verzilveren.

Ruilen en retouren
Wat zijn de kosten en procedures bij een retour?

Mocht het artikel niet aan uw verwachting voldoen, dan dient u het binnen 14 dagen na leverdatum aan onderstaand retouradres te zenden. Het bijgevoegde retourformulier dient u ingevuld bij de retourzending toe te voegen en duidelijk aan te geven welk artikel u waarom wilt retourneren. Kosten en risico van deze retourzending zijn voor rekening van de koper (zie www.postnl.nl voor de exacte verzendtarieven). Na ontvangst en controle van de retourzending wordt het bedrag op uw rekening of creditcard retour gestort. Er wordt alleen overgegaan tot retourstorting als wij het artikel in dezelfde staat ontvangen als waarin wij het verstuurd hebben. 

Kan ik een artikel omruilen?

Bij een omruiling moet u het gewenste product opnieuw bestellen en het product wat niet naar tevredenheid is of niet past via onze normale retourprocedure terugsturen. 

Wat is de termijn om artikelen te retourneren?

Artikelen die via de webshop besteld worden, mogen binnen 14 dagen geretourneerd worden (mits onbeschadigd en ongedragen).  Het aankoopbedrag ontvangt u binnen 3-4 werkdagen terug op de rekening waarmee u betaald heeft. Dit geldt ook voor afgeprijsde artikelen.

Kan ik de webaankopen terugbrengen in de winkels?

Ja, u kunt uw aankopen ook terugbrengen in onze winkels in ’s-Gravendeel, Oud-Beijerland en Zwijndrecht. Op vertoon van uw afleveringsbewijs/factuur en na controle van de betreffende artikelen ontvangt u een ontvangstbewijs, het aankoopbedrag wordt NIET contant terugbetaald maar teruggestort op uw rekening.

Onze vestigingsadressen zijn:

Voorwinden Modemall

Smidsweg 7
3295 BT 's-Gravendeel 

Voorwinden Luxury of Fashion

Scheepmakershaven 2
3261 KN Oud-Beijerland

Voorwinden Intersport

Winkelcentrum Walburg
Dollard 1
3332 EE Zwijndrecht

Wat moet ik doen in geval van een klacht?

In geval van een klacht dient u contact op te nemen met onze klantenservice via klantenservice@voorwinden.nl. Wij streven ernaar klachten zo spoedig mogelijk (binnen 3 werkdagen) te behandelen. 

Krijg ik mijn geld terug bij een verhoogde kortingsactie?

Nee, bij verhogingen van kortingsacties wordt geen geld terug gegeven, de normale procedure is dat een artikel retour moet worden gestuurd. Het artikel dient door u weer opnieuw besteld te worden.

Wanneer kan ik bij een retour mijn geld terug verwachten?

Het aankoopbedrag ontvangt u binnen 3-4 werkdagen terug op de rekening waarmee u betaald heeft. Dit geldt ook voor afgeprijsde artikelen.

Retourneren van schoenen

Het retourneren van schoenen is alleen mogelijk in de originele doos. Zonder de originele verpakking kunnen wij de retour niet verwerken.